Чому програв Володимир Карплюк?

Чому програв Володимир Карплюк?

Передчасні вибори до парламенту відбулись, відомі їх результати. В цілому вони передбачувані – за партійними списками, а також на мажоритарних округах в однозначні лідери вийшла політична партія «Слуга народу».

Для нашого 95 виборчого округу вибори закінчились також перемогою кандидата від партії «Слуга народу» Олександра Горобця. Але, на відміну від загальної тенденції, програш Володимира Карплюка , фаворита передвиборчих перегонів округу, виявився неочікуваним.  

Побутове спілкування у післявиборчий період з багатьма жителями округу, політичними експертами, громадськими та політичними діячами спонукало мене написати статтю, що має узагальнити всі основні фактори, що так чи інакше вплинули на рейтинг Володимира Карплюка. В його програші не має жодної магії і я сподіваюсь, що після прочитаного для вас все стане більш зрозумілим.

«Гуртом і батька легше бити» – кандидати об’єднались проти Карплюка

У своїй попередній публікації я вже згадував про деяких кандидатів по 95 округу, що в рамках своєї передвиборчої агітації активно атакували Володимира Карплюка і все це ними робилося з однією лише метою – пониження його рейтингу.

Кандидати об’єднались проти Володимира Карплюка

Фактично, Володимир Карплюк був єдиним кандидатом проти якого так масово, організовано та активно працювала ціла організована група кандидатів, що відкрито агітували виборців не голосувати за Карплюка.

Такі дії кандидатів-противників Карплюка не залишились непоміченими й серед громадськості. Так, підприємець з Боярки, що є учасником АТО, Андрій Горчинський у одному зі своїх відеозвернень прямо зазначив, що серед кандидатів на виборах він бачить лише Володимира Карплюка та групу інших кандидатів які представляють «колективне ніщо». Він також зазначив, що ті всі інші кандидати не пропонують нічого конкретного та конструктивного, а тільки воліють одного – «Головне щоб не Карплюк».

Форс-мажори зіграли проти лідера перегонів на 95 окрузі

Виборча кампанія на окрузі не обійшлась і без прикрих несподіванок. Однією з таких подій стала ситуація, що є наслідком шаленої негоди, в результаті якої було частково зруйновано нещодавно відремонтовану набережну зону відпочинку біля озера у місті Вишневе.

Негода зіграла з Володимиром Карплюком злий жарт

Інший прикрий інцидент стався в Ірпені під час святкування Івана Купала. Тоді, в результаті перевантаження, було пошкоджено декоративний пішохідний міст.

Міст не витримав підвищеного навантаження і став причиною політичної критики

Обидві події були досить активно поширені в ЗМІ та супроводжувалися шквалом критики на адресу Володимира Карплюка, який напряму пов’язувався з цими об’єктами як їх творець, а відтак і винуватець наслідків їх подальшої експлуатації.

На цьому прикладі ми можемо спостерігати ситуацію, коли людину критикують за зроблені справи ті, хто не може нічим подібним похвалитися, але вони дуже радіють коли у першого трапляються якісь помилки чи просто форс-мажорні обставини.  Адже таким обставинам можна легко надати політичного резонансу.

Візит новопризначеного голови КОДА Михайла Бно-Айріяна до Вишневого

Не останню роль у грі проти Володимира Карплюка, незадовго до виборів, зіграв візит нового очільника обласної державної адміністрації на будівництво школи № 1 в м. Вишневе.

Бно-Айріян приїхав на запрошенням однієї із мам – громадських активістів

Варто зазначити, що у своєму інтерв’ю, новопризначений губернатор офіційно завдячував Олені Лелеці за те, що саме вона звернула його увагу на проблему недобудованої школи у Вишневому.  

Але на цій темі, доволі очікувано, вдало зумів набрати собі бали опонент Карплюка – Олександр Горобець, який у свою чергу записав візит новопризначеного губернатора до Вишневого до списку своїх особистих досягнень.

Інвесторів проблемних новобудов використали проти Карплюка

У передвиборчий період, як правило, завжди спливають найбільш гострі і болючі теми. В Ірпені однією з таких тем стало питання добудови багатоквартирних житлових будинків мікрорайону «Благодатний».

«Винуватець всіх проблем, відповідальний за дії окремих підприємств і підприємців», – таку роль визначили колишньому меру Ірпеня

Інвестори недобудованих будинків у свій час по вигідній ціні вклали кошти в будівництво квартир, але забудовник не виконав свої зобов’язання перед ними і зараз будівництво призупинено.

Безпосередньо перед виборами, на проблемах інвесторів вирішили заробити політичних балів деякі кандидати, що активно агітували проти Володимира Карплюка. «Винуватець всіх проблем, відповідальний за дії окремих підприємств і підприємців», – таку роль визначили колишньому меру Ірпеня Микола Ляшенко, Сергій Возний та Олександр Горобець.

На влаштованій ними зустрічі з інвесторами не обійшлося й без візиту новопризначеного губернатора, візит якого в черговий раз додав балів Олександру Горобцю.

Жителі віддаленої від Ірпеня частини 95 виборчого округу взагалі були введені в оману і помилково вважали, що проблемні забудови прямо пов’язані із Володимиром Карплюком.  Сталося це завдяки «потрібним» акцентам, які сформували ряд підконтрольних ЗМІ, що працювали на користь кандидата Олександра Горобця – основного опонента Володимира Карплюка.

Виклик до ГПУ у переддень тиші

Ключову роль в нищівному ударі по рейтингу кандидата Володимира Карплюка, “родзинкою на торті”,  безпосередньо напередодні дня тиші, для виборців округу стала звістка про його виклик до Генеральної прокуратури України.

Безпрецедентна активність генеральної прокуратури напередодні голосування

В мережі навіть з’явилася фотографія нібито тієї самої повістки, а вручати її Карплюку приїхав до Ірпеня сам генеральний прокурор Юрій Луценко й знімальна група одного із центральних телеканалів.

Погодьтеся, адже досить дивним виглядає вручення повістки до ГПУ саме напередодні дня голосування, а пригадати інший випадок, коли генпрокурор особисто вручав повістки неможливо. Одним словом інформаційного шуму в переддень голосування наробили багато, а повістка може передбачати лише формальну процесуальну дію і чи буде що пред’явити Карплюку невідомо.

ЗМІ проти Карплюка

Задовго до початку виборчої кампанії, а також безпосередньо під час її перебігу Володимир Карплюк та члени його команди активно піддавалися масованим інформаційним атакам через ряд ЗМІ (телеканали Погляд та Правда Тут, газети, фейсбук спільноти та інтернет сайти), що підконтрольні  Олексію Зіневичу.  

В останні дні передвиборчих перегонів вийшло декілька сюжетів і на одному із центральних каналів, який називають лояльним по відношенню до політичної партії «Слуга народу» та її мажоритарників.

Слабкий результат у Боярці, Вишневому та селах Києво-Святошинського району

Володимир Карплюк отримав впевнену перемогу в Ірпені, але не в інших населених пунктах округу.

Основною передумовою поганого результату за межами ірпінського регіону є те, що на території Києво-Святошинського району у кандидата була менша впізнаваність, а час для її надолуження був вкрай обмеженим.  

Цікаво, що впізнаваність основного політичного опонента, який зрештою і переміг, Олександра Горобця була ще меншою, але спрацювала вдала деперсоналізація мажоритарників від «Слуги народу». Замість прізвища кандидата виборці знали просто визначення «Зедепутат».

Слід також зауважити, що населені пункти Києво-Святошинського району підпорядковані районній держадміністрації яку очолювала Мирослава Смірнова на протязі більш ніж чотирьох років і яка сама була фактичним опонентом Володимира Карплюка на цих виборах. Інакше кажучи, проти Карплюка працював адмінресурс, що прямо підпорядковувався його опонентці Мирославі Смірновій.

Роль партійного бренду на парламентських виборах

Для тих, хто стежить за результатами виборів на протязі довгого часу, зрозуміло, що цьогорічні вибори до парламенту насправді показали не новий, а вже давно звичний результат. Справа в тому, що ще в 2012 та 2014 роках переможцями тодішніх виборів, як і сьогодні, були представники партійних брендів.

У 95 окрузі традиційно виграють невідомі кандидати під партійним брендом

Так, восени 2012 року перемогу отримав нікому невідомий кандидат від ВО «Батьківщина» Вячеслав Кутовий. А вже восени 2014 року, перемогу на позачергових парламентських виборах отримав представник політичного бренду «Народний фронт» Михайло (Козак) Гаврилюк. Для справедливості нагадаю, що перший став парламентською «тушкою», а інший так і не сформувавши своєї позиції натискав на «зелені кнопочки» скоріше за вказівкою партійного керівництва. Обидва виявились неефективними представниками виборчого округу.

Сьогоднішні вибори нам знову яскраво довели тенденцію голосування за популярний політичний бренд, а не за конкретного кандидата. Прикрим є той факт, що історія не вчить виборців тому, що за популярною нині політичною партією може маскуватися не надто підходящий кандидат в депутати.

Політичний експерт та виконавчий директор PR, 
Digital агенції DKmedia Олександр Джус

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *